Okropne słowo: tylko

Ostatnio przyłapałam siebie na czymś strasznym i okropnym. Najpierw pomyślałam co ja mogę? później jestem tylko… a na końcu dobiłam siebie zawsze będę niewystarczająco dobra, żeby…

Błagam, proszę, upominam – nie róbcie tego samego błędu.

Wydaje mi się, że zaraz po listopadzie, styczeń jest jednym z najgorszych miesięcy w roku. Obfituje w zimno, szarości i brudny śnieg. W pakiecie ma też słynny blue monday kiedy najwięcej ludzi odbiera sobie życie. Noworoczne postanowienia zdają się rozpłynąć w powietrzu, po świętach zostają nam debety na koncie i dodatkowe kilogramy, a do wiosny… tak daleko.

W tym roku, chociaż obiecałam sobie że nigdy więcej to mnie nie dotknie, gryzłam siebie samą złością. Złością do siebie i do swojego tylko. Ciężko było wytłumaczyć zapętlonemu umysłowi, że nie ma czegoś takiego jak tylko.

Tylko dziewczynką, tylko studentką, tylko samotnikiem nie wartym…Starczy.

Jeżeli nie pasuje Ci to w jakiej jesteś teraz sytuacji to masz dwa wyjścia – albo ją zmień albo zmień swoje nastawienie. 

Powiedz komuś w depresji, że będzie dobrze… Albo zestresowanemu i znerwicowanemu człowiekowi spokojnie. Nie radzę, bo to tylko zaognia stan biedaka. Dlatego, każda zmiana jaką robisz w swoim życiu musi pochodzić z twojego wnętrza. Może być zainspirowana – nie przeczę, ale jednak cała robota musi zostać odwalona tylko i wyłącznie przez ciebie. AŻ przez ciebie!

Jak to zrobić? Nie mam pojęcia!

 

Jeden z najbliższych facetów w moim życiu na każde moje żartobliwe jestem tylko kobietą (mówię tak przeważnie rozkładając ręce zaraz po tym jak coś rozleję albo rozsypię) prostuje – aż kobietą.
Pomijam, że to on niejednokrotnie stawia mnie do pionu i dodaje siły, a jego podejście do życia zawiera w sobie również słowo pasja. Jednak mimo wszystko jak ogromną inspiracją jest dla mnie od pierwszej sekundy naszego spotkania to cała moja zmiana musiała wyjść z okolic moich wnętrzności.

Póki ja nie powiedziałam sobie, że moje tylko jest takim pięknym aż. To nie byłam w stanie dostrzec ogromnej gamy możliwości jakie ma dla mnie świat.

Okej, walczę ze sobą. Obecnie mam wrażenie, że jestem tylko i kimś niewystarczająco dobrym do bycia pokochanym. A może tak dobrym, że muszę jeszcze poszukać i poczekać na odpowiedni moment i odpowiedniego człowieka?

Prawdą jest, że nieustannie żyjemy w świecie tylko. W szkole oceny mówią nam ile brakuje nam do bycia najlepszym, bez przerwy wytykane nam są niedociągnięcia, rodzice często nieświadomie krzywdzą nas poczuciem że mogliśmy się postarać bardziej… Z jednej strony można powiedzieć – okej, gdyby nie to – nie mielibyśmy wzorców do których trzeba dążyć, ale czy aby na pewno?

Jedna z moich koleżanek ma 19 lat i jest wzorcem AŻ. Złośliwi mówią – bo mama od najmłodszych lat wciskała jej, że jest brylancikiem i gwiazdeczką. Ja wiem, że ta 19 latka ma przed sobą cały świat i wszystko czego pragnie jest w zasięgu jej ręki. To piękne, że jestem aż dziewczynką, aż 19 latką… – mówi – to uświadamia mi, że jeszcze mam tyle możliwości, prób, szans i błędów do popełnienia!

Dlatego jeśli dzisiaj jesteś tylko głupią dziewczynką to zmuś siebie do użycia słowa aż.Nawet jeśli nie pomoże (a na pewno tak myślisz) to zdecydowanie nie zaszkodzi. I do tego jest ŚWIETNYM pierwszym krokiem.

Jednego dnia możesz być AŻ mistrzynią robienia kawy, drugiego dnia – mistrzynią biegu do autobusu. A co tam – nadaj sobie tytuł AŻ. Ja dzisiaj byłam AŻ w pierwszej lidze zgubienia się na własnym osiedlu. Ale dzięki temu odkryłam śliczne kamienice nieopodal i wcale nie spóźniłam się na spotkanie…

I pomyśl, że gdybyś jednego dnia nie była AŻ GŁUPIĄ DZIEWCZYNKĄ, to jakbyś mogła odkryć że następnego dnia będziesz cudem?

Skomentuj

