Pomogę Ci, ale musisz poprosić.

Uwielbiam pomagać ludziom. Kocham spełniać ich marzenia i pragnienia. Chociaż po świecie chodzę niecałe ćwierć wieku to wiele razy wpychałam swoje łapki nie tam gdzie trzeba. Bo jak się okazywało – nie wszyscy chcieli pomocy z którą się narzucałam. To nauczyło mnie cierpliwości i czekania, bo nie ma nic piękniejszego jak bliski człowiek który sam podejmuje decyzję i mówi: Bardzo chcę… i czy mogłabyś mi pomóc?

Ostatnio natrafiłam na pracę Allena Jamesa Tak jak człowiek myśli. Jest to darmowy pdf, znaleziony w internecie który podesłał mi mój własny ojczulek. Odnalazłam tam kilka myśli, które przypomniały mi po raz kolejny o tym, że należy pokornie i cierpliwie czekać i wzrastać.

Silny może pomóc słabszemu, lecz tylko za jego zgodą. Nawet wówczas słabszy musi nabrać własnej siły. Musi, poprzez własny wysiłek, rozwinąć tę siłę, którą podziwia u innych. Nikt poza nim samym nie może zmienić jego położenia.
Człowiek może wznosić się, pokonywać przeciwności i osiągać cele, uszlachetniając swoje myśli. Może też nie chcieć tego robić, pozostając słabymi, wynędzniałymi i nieszczęśliwymi.

Zdarzało mi się być bardzo niecierpliwą jeśli chodzi o ludzi. Złościło mnie, że nie widzą pewnych zjawisk, przyczyn i skutków. Tak jakby nie umieli odpowiednio patrzeć i obserwować, a przecież gdyby tylko……ale oni muszą sami.

86cff-56

Od mojego miotania się i pokazywania ludziom palcem, oddawania całego serca, wysiłku i energii minęły prawie dwa lata. Teraz, kiedy ktoś opowiada mi o swoich problemach kiwam głową i spokojnie słucham. Nie mogę nic innego zrobić, ewentualnie poradzić, ale tylko wtedy kiedy ktoś o to poprosi.

Spokój umysłu to jeden z pięknych klejnotów mądrości. Stanowi wynik długiego i cierpliwego wysiłku panowania nad sobą. Jego obecność wskazuje na dojrzałe doświadczenie oraz na ponadprzeciętną wiedzę o prawach i działaniu procesu myślenia.
Człowiek uspokaja się do takiego stopnia, w jakim postrzega samego siebie jako istotę wyrosłą z myśli. Wiedza taka wymaga zrozumienia również natury innych istot jako wytworów oddziaływania myśli. Gdy ktoś zaczyna prawdziwie rozumieć i widzi coraz wyraźniej wewnętrzne relacje, jakie zachodzą między rzeczami poprzez działanie przyczyny i skutku, przestaje wpadać w panikę, wściekać się, martwić i smucić. Zachowuje opanowanie, zdecydowanie, spokój.

Spokojny człowiek, nauczywszy się, jak sobą rządzić, wie, jak przystosować się do innych. A oni – w zamian – bardzo szanują jego duchową siłę. Czują, że mogą się od niego uczyć i na nim polegać. Im bardziej ktoś jest spokojny, tym większy odnosi sukces, wywiera poważniejszy wpływ i ma większą moc czynienia dobra. Nawet zwykły handlarz zauważy wzrost dochodów, gdy stanie się bardziej opanowany i spokojny, ponieważ ludzie zawsze wolą załatwiać sprawy z kimś, kto zachowuje się godziwie.

Silny, spokojny człowiek jest zawsze kochany i szanowany. Jest on jak drzewo, użyczające cienia na wyschniętym polu, lub skała, dająca schronienie przed burzą. Któż nie kocha spokojnego serca, łagodnego i zrównoważonego życia? Nie ma znaczenia, czy pada deszcz, czy świeci słońce ani jakie zmiany przydarzają się ludziom, którzy posiadają takie błogosławieństwa, ponieważ zawsze zachowują oni spokój i opanowanie. Owa piękna cecha charakteru, którą zwiemy spokojem, stanowi ostatnią lekcję kultury. Jest ona rozkwitem życia, owocowaniem duszy. Jest tak cenna jak mądrość – bardziej pożądana od szczerego złota. Jakże niewiele znaczy pogoń za pieniądzem w porównaniu ze spokojnym życiem! Życiem zanurzonym w oceanie prawdy, płynącym poniżej wzburzonych fal, poza zasięgiem burz, w wiecznym spokoju! 

Ciężko jest czasem patrzeć na uparcie błądzących, ale nie ma nic piękniejszego jak widok kiedy ktoś samodzielnie znajduje własną drogę. Okazuje się, że najlepiej jest gdy w wielu przypadkach pozostaję spokojnym słuchaczem, spokojnym filarem który gotów do wszystkiego cierpliwie poczeka. Mogę być taką podpórką, ale tylko nią.Powiem wam szczerze – ostatnie miesiące były dla mnie nauką tego rzemiosła. Nauką spokoju i jakiegoś wewnętrznego pogodzenia się. Nie mogę – nikt nie może – trzymać kogokolwiek na siłę i ścigać się aby być pierwszym do pomocy.

Oczywiście, że zrobię dla Ciebie wszystko, ale musisz mnie o to poprosić.

Skomentuj

