NIE BĄDŹ TĄ OSOBĄ! (chyba, że chcesz…) – 8 przykładów

Każdemu się zdarza, ale NIE BĄDŹ JUŻ TĄ OSOBĄ!

  1. Nie bądź tym kto ciągnie wszystkich w dół.

    Czy zdarza ci się wskazywać palcem na innych krzycząc nie bądź taki! a nigdy nie spróbować nawet spojrzeć na swoje słabości i problemy? Zdarza ci się wybuchać wściekłością tylko dlatego, że piekąca zazdrość nie daje ci spokoju? Zdarza ci się oceniać kogoś tylko dlatego, że je (lub może właśnie nie je) mięsa? A co cię to obchodzi? Zdarza ci się wylewać hektolitry smolistych narzekań i pełnej frustracji żółci?
    Jeśli chcesz… zostać sam. Być tym kimś z kim raczej nikt nie będzie chciał spędzać czasu… kimś kto raczej uchodzi za narzekacza – jasne, bądź taki nadal!

    nie-badz-ta-osoba-03


  2. Nie bądź tą osobą która wiecznie przejmuje się tym co powiedzą inni.

    Czy powinnam to nałożyć? Lubię to, ale to będzie głupio wyglądać. Może jednak nie, bo co pomyślą inni…Gratulacje – właśnie zablokowałaś/zablokowałeś samego siebie.
    Nie chcę być oceniany… oceniana… – jasne, ja też tego nie lubię. Ale z drugiej strony – to tylko strach przed odrzuceniem. Przejście jego granicy pozwoli ci być takim jakim naprawdę jesteś.
    Jeśli chcesz… 
    rujnować sobie dni – poranki i wieczory, zamartwiać się i żyć w ciągłym stresie – nie przestawaj, jesteś na dobrej drodze!


  3. Nie bądź tą osobą która robi coś, bo to jest modne.

    Znowu boisz się odrzucenia. Chodzisz na siłownię, ale tak naprawdę nie wiesz dlaczego? Ćwiczysz, ale nie lubisz tego i męczysz się sam/sama ze sobą. Skoro tyle ludzi teraz chodzi – to ja też powinnam. Może wegetarianizm? Może dieta bezglutenowa? Modne – więc będę to robił/robiła.
    Jeśli chcesz… przestać szanować siebie, słuchać swojego głosu i swoich potrzeb – super, bądź bezwiedną kopią innych! Daj spokój – z tłumem jest łatwiej podążać – nie ważne, że nie wie się dlaczego. Tylko jak wszyscy będą skakać z mostu – ty wtedy też skacz.


  4. Nie bądź tą osobą która będzie sprawdzała czy wszyscy są szczęśliwi zanim zapyta siebie czy ja jestem szczęśliwa?

    Niestety – nie wszystko da się naprawić. Czasem trzeba pozwolić rzeczom obrać swój własny rytm i porządek. Ja też tak myślałam, że jeśli posprzątam w każdym kąciku to moje życie będzie perfekcyjne – ale zawsze było coś do zrobienia, a ja byłam wiecznie zmęczona. Życie to proces, którym trzeba się cieszyć – czasem odpuścić, dostosować się do zmian i uśmiechnąć się samemu do siebie.
    Chyba, że chcesz… popaść w depresję, niszczący życie perfekcjonizm z okrutnie niebezpiecznym stężeniem unieszczęśliwiania samego siebie… droga wolna!

    nie badz ta osoba 02


  5. Nie bądź tą osobą, która uwielbia siebie poniżać.

    Jesteś w złym nastroju i powtarzasz sobie ale jestem głupi/głupia. Znowu zrobiłam… Narzekasz na swoje życie, opowiadasz mi o swoich porażkach i czekasz aż powiem ci – masz rację, jesteś głupia/głupi. Uwielbiasz poniżać swój kolor oczu, kolor skóry i sposób w jaki układają się twoje włosy. Przykro mi, ale ja nie będę uczestniczyła w twoim okropnym rytuale.
    Chyba, że chcesz wpędzić się w jakąś chorobę psychiczną, zostać sam i zniszczyć samego siebie. Okej – twój wybór, ale pamiętaj że później nikt poza tobą nie będzie mógł ci pomóc. W końcu sam sobie zadałeś te tortury!


  6. Nie bądź tą osobą która ciągle porównuje siebie do innych.

    Wiesz co się dzieje, z ludźmi którzy tak bardzo porównują siebie do innych – idąc po ich śladach zajdą tylko tak daleko jak ich wzory. Skąd wiesz, może droga która była dla ciebie była piękniejsza? Ja wiem, na 100%, na 200% i na 100000000%, że Twoja droga była taką która sprawiała ci więcej szczęścia. Dlaczego? Bo była TWOJA. Skrojona na Twoją miarę!
    Jeśli jednak chcesz… odłożyć swoją autentyczność na bok i nigdy nie poczuć się wolnym człowiekiem – jesteś na tej drodze.


  7. Nie bądź z ludźmi ze złych powodów!

    Nie chcę być sam, nie chcę być sama – dlatego jestem w związku z tą osobą… ale tak naprawdę… tak naprawdę wcale jej nie lubię. Wiem, że jest momentami ciężko, kiedy wszyscy chodzą za rączkę – ale jeśli do kogoś nie pasujemy – to nie pasujemy i tyle. Nie chcesz chyba marnować swojego życia na bycie z kimś niewłaściwym, prawda? Bądź z ludźmi którzy cię uszczęśliwiają. I kropka.
    Chyba że chcesz… żyć w kłamstwie. Zwyczajnie. To więcej nie mam już nic do dodania.


  8. Nie bądź tym niewdzięcznikiem!

    Kiedy ostatnio byłeś za coś wdzięczny? Nie bądź tym kimś kto nigdy nie dziękuje i nie pamięta o swoich korzeniach? Ile ludzi miało wpływ na to kim teraz jesteś? Zainspirowało cię…? Bądź wdzięczny. Tak jak ja jestem wdzięczna za ten wpis Ralphowi z Infinite Waters.
    Chyba że chcesz… być zamkniętym w swojej skorupce człowiekiem, który nie dopuszcza i nie przekazuje dalej swojej cudownej energii…

    nie badz ta osoba 01

Bądź tą osobą, która jest twoją najlepszą wersją! Bądź tym człowiekiem, którym przyszedłeś tutaj żeby być – bądź autentyczny prawdziwy.

Przestań wreszcie robić rzeczy dlatego, że je wypada. Wypada mi pójść na imprezę – chociaż wcale nie chcę. Powinnam pójść do łóżka z tym chłopakiem – bo inaczej mnie zostawi. PRZESTAŃ! Co z tego, że tak zrobisz jeśli w środku nadal będziesz czuł/czuła że nie dało ci to szczęścia? Że zmusiłaś się do tego, chociaż nie musiałaś. Jesteś w stanie popatrzeć sobie w oczy czy czujesz posmak obrzydzenia do siebie? Wybacz sobie, ale proszę – następnym razem posłuchaj siebie bardziej uważnie.

Uwielbiam cię!

Skomentuj

